apa guna pakai hijab tapi baju ketat?!

7:03 PM


assalamualaikum !
baru teringat statement encik boipren dya beberapa hari yang lepas.
 Statement dya pasal perempuan berhijab neh la...
Dya siap pesan dekat saya lagi, kalau pakai hijab, biar tutup betulbetul...jangan pakai hijab tapi pakai baju ketatketat..taklawa nak tengok.. serabut sikit..
Okeh..itu dya yang cakap..kenapa ea dya cakap macam neh??dekat mukabuku tuh kan ramai sangat yang mengupload gambar, termasuk saya jugakla...
  Well, dya ternampak sorang kawan mukabuku dya pakai shawl lawa, tapi bila tengok baju, lengan panjang jugak..tapi pakai baju macam inner baju pulak..lepas tuh pakai kain yang dress tuh..agak terkedu sedikit bila encik boipren cakap macam tuh kan...ya la...saya pun kuat berfesyen jugak, so agak terasa jugakla memandangkan yang dya komen tuh adalah kaum gelpren dya sendiri..ngee~~
  So, saya pun bagitau encik boipren yang saya tak penah pulak pakai pakaian macam tuh kan...kalau setakat shawl tuh, mungkin jugakla..tapi pakai baju ibarat inner dengan kain, tak penah lagi..ngee~~
Kesimpulan daripada statement berbisa encik boipren tuh, saya tak penah lagi pakai baju ketatketat sebab dah kena tego...malu pulak fikir saya neh dulu pakai baju ketat tapi pakai tudung...dah tercalar sedikit imej muslimah saya tuh...okeh..lepas neh dah bertaubat sedikit...
  
termuhasabah sedikit --> apa guna pakai hijab kalau baju ketat kan?? tujuan pakai hijab adalah menutup aurat..tapi kalau pakai hijab tutup rambut bentuk badan pulak di'nampak'kan, apa maksud menutup itu??

Babai !
teringin pakai baju kurung setiap hari...haha...



You Might Also Like

0 comments