diari diet saya. ep 1

3:54 PM


Assalamualaikum.

  Setelah lama belog ini terbiar tanpa tuan, hari neh saya dapat mood menghapdate sebanyak mungkin ceritera saya untuk beberapa lama neh.
Okeh. Mulakan dengan cerita diet tak sudah saya neh.
Adoi.

  Agaknya asal penghujung tahun bertemu dengan tahun baru, azam yang tak sudah mesti pasal impian menguruskan berat badan.haha.

  Saya neh pemalas sikit berdiet, tapi makan tuh memang rajin sampai tahap dewa lagaknya. Kali neh saya menggunakan satu produk. Alhamdulillah, hari neh masuk hari ke 5, berat turun 2 kg. Ya, agak sedikit jugaklaa.

  Tapi nak buat macam mana kan. Saya tak ikut sangat diet neh mula-mula. Terasa agak susah sebab saya kan kuat makan.Erk, tapi takla terlajak makan macam selalu.
Dah berapa hari tak sentuh nasi. Alahai..rindunya dekat nasi. haha. okehla. demi kurus, sanggup berkorban la ceritanya. Tapi tetap jugak menghentam kuih raya yang tersisa sebiji dua. Erm, tak pa kan?hee.

  Petang neh ingat nak pegi jalan-jalan keluarkan peluh dekat kompleks sukan Sandakan. Kompleks sukan neh dekat dengan rumah saya tauu. Okeh. Saya tak larat nak jogging sebab kaki agak sakit sebab main skipping hari tuh dekat rumah.haha. tak sedar dengan berat yang dah capai puluh2 kg tuh.

  Harap- harap misi untuk kurus kali neh tercapai la. Dulu pernah jugak tahan diri dari makan nasi, tak makan makanan segera, jogging setiap hari. Memang semua dah buat, tapi kadar metabolisme saya agak rendah.so, yang terbakar pun sedikit jugaklah ceritanya. Cuma 2 kg untuk sebulan. Kali neh 2 kg untuk 5 hari tau! Hebat kan . ya la, hebat sebab guna produk. Tapi tanpa produk neh , memang berat saya takkan dapat turun dengan cepatnya.  Okeh. Produk yang baik, harganya pun mestila ‘baik’ jugak kan.

  Produk kali neh, bukan saya yang keluarkan duit untuk beli.tapi ‘seseorang’ yang sangatlah pemurah. Nanti la, kalau dah berjaya dengan program pengurusan berat badan saya neh, saya akan bagitau siapa ‘seseorang’ tuh.okeh?

  Dah panjang berjela saya taip neh.  bagi yang tengah berdiet, selamat berdiet ! jangan putus asa macam saya dulu-dulu tau!

 Wassalam.

You Might Also Like

0 comments