eh, bakal 'sedara-mara' saya rupanya...

1:29 PM



Assalamualaikum.
Okeh,macam biasa.cerita saya semua terlepas naik train awal.hee.
Okeh. Hari Ahad lepas, saya dengan sorang kawan baik berserta adiknya merangkap kawan baik adik saya pegi jogging. Menurut kata kitorangla, nak cergaskan badan balik sebab masa raya tuh, perut memang berisi dengan juadah rumah-rumah terbuka yang ramai orang buat kan.

  So, sebenarnya, kitorang selalu jugak turun pegi jogging dekat kompleks sukan tuh.Cuma berselang hari la. Tak turun hari-hari lagi pegi jogging. Okeh. Dipendekkan cerita, hari Ahad tuh, kitorang seronokla jogging sambil berkongsi cerita kan. Lepas tuh kitorang perasan macam ada grup yang buat event dekat di dataran kompleks tuh. Siap pasang mic lagi. Bawak speaker besar gedabak lagi. Memang nampak macam gempak jugakla masa tuh. Lepas tuh tak lama, dalam pukul 5 macam tuh. Dah start MC dia bersuara. Oh, rupanya dorang buat senamrobik terbuka kat sana.
Tengok- tengok, dah ramai orang duk berkumpul dekat sana.

  Kawan saya neh siap tanya lagi, kalau senamrobik tuh, free atau ada fee? Well, sebab takda banner bagitau nak kena bayar, so ,kitorang pun lantak jugakla ikut senamrobik tuh. Mula-mula segan jugak nak ikut.tapi tengok ramai orang ikut, kami pun jadi pak turut jugakla.eh, jadi mak turut.hee.

  Masa tuh memang best, sebab dorang buat tarian-tarian tradisi Sabah jadi tarian dalam senamrobik. Lepas tuh tambah lagi dengan lagu raya. Ha, ambik kau! Siap berjoget lagi..tapi kitorang neh badan kaku.tak pandai nak joget2 neh. kalau sumazau tuh, boleh lagi la menghentamnya.hee.

  Lepas tuh kan, tiba-tiba baru perasan, bekas pengajar saya pun ikut jugak senamrobik. Takkan nak salam masa tuh jugak kan.so, tunggu lepas habis sesi senamrobik tuh, baru salam dengan bekas pengajar. Kitorang borak-borak sekejap. So, dari situ saya tau, rupanya yang anjurkan program tuh, bakal ‘sedara-mara’ saya jugak. Ehh. Ahli KKM , to be specific, staf HDOK.heee.

  Okehla. Dah panjang berjela neh. tiba-tiba pulak teringat zaman kolej dulu. Hari-hari buat senamrobik neh tapi tak jugak kurusnya sebab tak selalu ikut.muehehe.

p/s : saya dah hilang 3 kg dalam seminggu. Anda bila lagi??

You Might Also Like

0 comments