masa bercinta memanglah semua manis

10:59 PM


Assalamualaikum

  Hari neh baru berkesempatan menghapdate belog kesayangan hamba neh,
Hari kejadian tuh, saya tak ingat bila, tapi tajuk yang sedang hot pada hari kejadian tuh, saya ingat lagi. Dan debater yang mendebatkan tajuk hot neh pun dah samar- samar dah orangnya. So, saya akan terus kepada tajuk yang agak panas masa tuhla ya!

  Macam neh,saya dan beberapa orang kawan, bercerita tentang encik boipren kitorang, dan kebetulan pulak, encik2 boipren kitorang semua adalah orang kapal. So, ada pulak sorang hamba neh, dah berkahwin dan sang suami bukanla dari geng kitorang neh. So, dia pun dengan murah hatinya bercakap la. Kononnya bagi panduan dekat kitorang neh. pada saya okeh kalau nak kongsi tips atau panduan tuh.

  Tapi kalau dah masuk cakap orang kapal neh selalu kalau dah masuk port, ada jugak ‘kerja’ yang dorang buat. Saya rasa ramai yang tau apa maksud saya. So, tak payah la saya nak terangkan lagi kan. Saya pun bidas la sedikit , tak semua orang kapal macam tuh. Ada yang baik jugak.*macam boipren saya* . jangan kerana perangai seorang dua yang macam tuh, busuk nama seindustri kan.

  So, si hamba neh, lagi la nak bidas. Siap cakap, ya la, masa bercinta neh la semuanya manis. Tapi bila dah kawen, haa..dekat situ la keluar semua perangai.
So, apa lagi saya nak terangkan kalau orang berfikiran sempit macam tuh? Rasanya tak perlu terangkan apa- apa lagi pada orang yang jahil kan. Bak satu kata pepatah yang saya pernah dengar sebelum neh, kalau orang yang berpengetahuan berdebat dengan orang yang jahil, orang yang berpengetahuan itu mesti kalah sebab orang yang jahil neh, susah nak terangkan apa- apa lagi.
  
Saya rasa, ungkapan tuh memang betul. Sebanyak mana pun saya explain, dorang tetap tak mau dengar dan tetap pertahankan apa yang dorang cakap.
So, bagi saya, cukupla saya tahu kebenaran itu sorang diri. Mungkin hamba Allah yang pernah mengata tuh, nanti akan dibuka pintu hatinya pasal life orang kapal neh.

  Bagi saya, cinta jarak jauh macam saya dan kawan-kawan senasib neh, Cuma perlu PERCAYA + SETIA dalam perhubungan. Al maklum la, bukan semua akan dapat merasai nikmat hidup macam neh. insyaAllah, turn saya berpasangan dengan encik kapal akan tiba. Mohon dipermudahkan segala urusan kami.

Buat hamba Allah yang tidak mengetahui apa yang kami lalui, cukupla dengan beri sokongan yang positif. Kalau setakat nak tembak kitorang sampai jatuh, simpan la hajat tuh bebaik. Sebab only the best women can be with the best men.
Sekian.

You Might Also Like

1 comments