raya 2012 yang gempak!

6:20 PM


Assalamualaikum.
Hapdate lagi satu cerita peram saya.

 Hee..Ingat tak di entry neh saya janji nak ceritakan pasal lebaran saya?
Di hari raya yang keenam tuh, memang saya dan beberapa kawan baik ‘lari’ ke Beluran. Untuk pengetahuan semua. Jarak antara Bandar yang saya tinggal dengan Beluran neh agak jauh ya.

  Kira- kira sejam setengah baru sampai. Tapi jaraknya taklah sampai 2 marhalah. Itu pun kawan saya bagitau la. Okeh. Mula- mula masa kitorang rancang raya kesana,seawall 8 pagi dah gerak.last-last, pukul 10 baru start amik kawan yang lain. Lain lagi ceritanya nak pujuk kawan sorang neh sebab dah penat tunggu dari pagi, last2 datang waktu semayang jumaat. Okeh,so, secara officialnya kitorang gerak dari Sandakan ke Beluran, pukul 1.30 pm. Sampai pi Beluran dah pukul 3 pm tau. Huih.memnag sakit vontots la duduk lama- lama kan.hee. tapi sebab teringin beraya ke sana, sanggup jugak.

  Okeh. So, dah sampai ke Beluran,kitorang Cuma sempat beraya di sebuah rumah saja. Tak dapat nak raya kat tempat kawan lain, sebab masa tuh hari dah nak hujan.so, agak susah memandu kalau hujan tuh kan. Dahla masa tuh, kitorang punya kereta Rusa tuh, takda aircond. Itu yang kitorang risaukan.

  So, pukul 5 petang, kami selamat sampai ke Sandakan.so, bermula la lagi episode beraya sakan dekat rumah kawan-kawan. Mula- mula pegi ke taman perumahan saya dulu,tapi pegi ke tempat kawan baik saya dulu. Lepas dah beraya di sana, beraya lagi ke rumah saya. Dah beraya ke rumah saya, terus bawak kereta ‘mewah’ tuh konvoi la katanya.

  So, masa tuh kitorang dah berpecah. Ada yang ikut saya, dan yang lain ikut kawan saya. Bagi keselesaan semua la kiranya masa tuh. Banyak kejadian lawak masa tuh. Tapi rasanya tak dapat nak ceritakan semua disini. Antara yang best, kami berpusing di roundabout berdekatan rumah saya sebab driver kereta Rusa agak bingung nak lalu jalan mana.
Memang lawak pecah perut masa tuh.

  Lepas tuh, konvoi kami diteruskan la. Tapi ada seorang kawan kena dihantar pulang sebab takut mama dia mencari.so, kami pulangkan la kawan kami sebagaimana kami pinjam dari mak dia. Lepas dari tempatnya.kami beraya ke semua rumah kawan. Tak kira sampai tengah malam pun, masih beraya. Sampai pukul 12 malam okeh! Memang kesianla masa tuh.tapi kami Cuma ada masa tuh untuk beraya ramai-ramai. Dan mak-mak kami sedia maklum dengan acara ‘tahunan’ kami neh.haha.

  Then, pukul 12 lebih tuh, kami hantar kawan balik ke rumah.tapi masa tuh jugak sorang kawan kami neh dengan baik hatinya membelanja kami makan burger McD di hari raya kan.so, kitorang layankan la.lepas tuh, lepak- lepak dekat rumah kawan yang setaman perumahan dengan saya tuh. Kitorang stay sampai pukul 2 pagi! Lepas tuh, mata tak tahan nak tutup, terus nak balik rumah. Padahal kalau boleh, nak bercerita hingga ke pagi. Okehla.itu cerita raya saya.cerita raya korang pulak macam mana?

 p/s : banyak cerita yang saya potong sebab agak panjang nanti entry saya kali neh. harap yang neh dapat membantu saya ingat apa yang kitorang pernah lalui sekawan masa raya 2012 neh.
 wassalam.

You Might Also Like

0 comments