dia

terbongkar sudah cerita dulu.

2:07 AM


Assalamualaikum

  Tadi masa berbuka puasa untuk Ramadhan yang kedua ,sempat lagi sembang dengan ahli keluarga yang lain. Banyak cerita kami borakkan sampailah satu cerita neh yang begitu menarik perhatian saya.

   Adik saya number 2 tuh cerita pasal kitorang kecik-kecik dulu, masa tinggal di rumah flat, biasala , satu tingkat ada 2 pintu kan. Adik saya cerita dulu, kawan mak saya ketuk pintu, then saya yang bukak, lepas tuh dorang say sorry sebab salah rumah. Then, ketuk pintu lagi, mak saya pulak yang bukak. Adik saya bagitau dorang terkejut sebab mula- mula tuh sangka kan salah rumah. Tapi bila mak saya bukak, baru lega hati dorang. Siap tanya lagi siapa saya yang mula-mula bukakan pintu tuh. Bila mak saya bagitau saya neh anak dya, dorang terkejut sebab dorang sangka saya neh anak cinaa. Hak3. Lawak pun ada masa adik saya tuh cerita. Okeh, dalam adik – beradik, memang muka saya neh sedikit kecinaan. Mungkin mewarisi daripada keturunan ayah saya kan. Ayah saya berbangsa Sungai di daerah Kinabatangan. Orang yang berbangsa Sungai neh memang agak cerah sedikit dan mata pun agak sepet. Tapi sekarang saya neh dah termasuk dalam kategori gelap sebab dulu masa sekolah suka ikut perbarisan. Heee..

   Okeh, itu cerita yang pertama. Lepas tuh saya pulak teringat masa jadi student dulu, sorang relative patient neh tanya saya kalau saya neh berbangsa cina. Terkejut beruk saya dengar, sebab masa tuh saya memang pakai tudung kan. Ada kah patut? Huh. Erk, bukanlah saya memuji diri, tapi memang kenyataannya orang selalu tanya macam tuh.

  Tapi part lagi best, bila teringat encik kapal punya cerita. Encik kapal pernah pegi ke kedai runcit apek tua berdekatan rumahnya. Masa tuh encik kapal bagitau, dya cuma pakai seluar 3 suku kalau xsilap saya kan. Then  dengan automatiknya apek tuh berbahasa cina dengan encik kapal. Lepas dengar tuh apek bercakap bahasa cina, encik kapal pulak dengan slumber badaknya bagitau dya melayu. Lagi terkejut berukla kan apek tuh. Owh, encik kapal jugak sepet. Tapi saya lagi menang la, sebab saya lagi sepet.hak3.. takmau kalah punya statement..hee..
Okehlaa.penat mengarang neh. wassalam.


Mood ~ menanti emel dari amos yang mengada..hak3.

neh encik kapal dulu-dulu. ada nampak macam apek sesat takk??haha

sepet tak? okeh, kalau cakap saya xcukup sepet, xpa, sebab masa neh pakai lens.hee..

neh gambar berdua dengan encik kapal. dya memang suka buat muka kalau amik gambar berdua haiyak ! 



You Might Also Like

0 comments