2014

ceritera aidilfitri 2014

10:59 PM

Assalamualaikum dearies ! Sebelum masuk tidur, saya ambik kesempatan menaip karangan bebas pasal raya tahun ni.

     Tahun ni sebenarnya pertama kali saya beraya sendiri di perantauan yang tak berapa nak perantauan sangat, alkisahnya, sebab mak saya dah berpindah mengajar ke semenanjung, maka adik- adik saya pun ikut sekali dengan mak saya. Tapi saya ni tertinggal sebab masa dapat tawaran kerja arituh, saya dapat penempatan di sini Sabah. Jadinya saya tinggal sorang- soranglah memandangkan keluarga 'nukleus' saya dah berpindah. 
       Tahun lepas, saya sempat beraya dengan keluarga tercinta lagi. Siap beraya ke rumah encik kapal kesayangan saya tu lagi tauu.. Tapi tahun ni awal pagi raya lagi saya dah start menyanyi lagu syahdu raya sendiri- sendiri. Almaklumlah, kawan serumah pun balik kampung kan, menahan sendu sendiri lah tahun ni. Sobs. Tapi sebab encik kapal kesayangan pun tengah berada di atas kapal jugak, taklah saya sendu sorang- sorang,. Hehe. Sekurang- kurangnya sendu berteman jugaklah walaupun jauh dimata tapi dekat di jantung. Dupdapdupdap. 
Saya tak dapat balik beraya tahun ni pun sebab menyimpan cuti untuk majlis hujung tahun ni (insyaAllah). hehe. jadinya berkorbanlah tak bercuti raya walaupun dalam hati dah meraung nak balik raya. sobs lagi.ok cukup cerita banyak pasal hati ke hati , jiwa ke jiwa. Saya up sikit gambar raya tahun ni dengan tahun lepas memandangkan saya tak berkesempatan meng'update' entry pasal raya tahun lepas. (pun boleh macam ni nakk)



makcik yang saya anggap macam mak. beraya dengan dia pulak tahun ni. yahoo !
yang ni curi dari pesbuk adik saya. sobs. 
raya keenam baru berkesempatan jumpa separuh daripada geng- geng lama



yang ni raya 2013. rindunya dengan keluargaa.. sobs lagi..

yang ni pun tahun lepas masa beraya dengan encik kesayangan. gambar dia blur mungkin sebab ada penunggu. muehehe.. (gemuknya aku! haish)
okeh, dah cukup meroyan sorang- sorang. selamat malam you all! 

You Might Also Like

0 comments