e-day prep

E-day preparation - venue (part 1)

4:07 PM

Assalamualaikum dearies !

       Hari ni nak update sikit pasal persiapan untuk majlis saya hujung tahun ni. Semalam, macam sibuk tekan keypad telefon tu saja. Sebab berbalas- balas mesej dengan ibu tercinta kan. Kalau tinggal jauh dari keluarga ni, memang macam ni lah. Okeh, sambung cerita. Untuk majlis bertunang ni kan, saya rancang untuk buat di homestay. So far, kami dah dapat senarai pendek homestay yang bakal disewa . Ini pun mak saya yang bersusah payah carikan homestay. Yalah, majlis pertama dalam keluarga kan,nasib baik mak saya tolong. Terima kasih mak! I love you till jannah. Hehe.
         Ada satu homestay ni sebenarnya, yang mak saya dah teringin sangat buat majlis disitu. Harga? Boleh tahan jugaklah. Rm300/hari. Mengikut kata mak, rumah tu rumah teres 2 tingkat dan ada 4 buah bilik. Tapi di ruang tamu tu, tak pasti lagi macam mana keadaan dia. Sebab mak cakap, homestay tu masih dalam pembinaan. Sekurang- kurangnya, awal bulan Ogos 2014, homestay tu akan dibuka kepada pelanggan. Jadinya, mak saya pun dengan semangatnya menempah homestay tu awal- awal. Takut nanti kalau lambat , kena mencari homestay lain lagi. Dah bagus- bagus dapat dekat dengan rumah, kang tak pasal- pasal mencari yang jauh dari rumah pulak dek lambat tempah kan. Tak rugi kalau tempah awal. Jadi persiapan lain boleh difikirkan lagi.
             Saya ingat nak upload gambar tu kesini. Tapi sebab mak saya tak ambik lagi gambar homestay tu, makanya tunggu kalau dah dapatlah baru saya post ye. Mana lah tau ada yang berminat mencari homestay, dapat juga info sedikit dari belog nan berhabuk saya ni.. Hehe.

Okehla. Dah kena bersiap untuk balik.

 Wassalam, 

You Might Also Like

0 comments