seriously, saya JELES!

12:58 AM


Assalamualaikum !

   Selamat tengah malam..heee..patutnya kalau duduk kat rumah, jadi penganggur neh, belog rajinla terhapdate kann..tapi neh pun sama jugak .jarang hapdate. Bukan malas, tapi komitmen jaga rumah tuh lagi penting.hehe.
   
    Okeh, seriously saya jeles dengan korang yang boleh call partner, bagitau korang sayangkan dia. Seriously saya jeles korang boleh duduk dekat dan gaduh banyak mana pun dengan 
partner. Seriously saya jeles dengan korang yang boleh hapdate status kat mana – mana pun bagitau kisah korang. Yes, saya jeles sangat- sangat ! memang saya pernah rasa macam tuh. Jeles sebab takda tempat nak mengadu domba.haha.okeh. gurau part tuh.

    Biarpun encik kapal saya jauh, seriously dya ajar saya satu benda baru. Dya ajar saya, penantian itu perlu sabar. Dya ajar saya, rindu itu indah, dya ajar saya jadi lagi matang dan rasional. Kitorang sangat jarang jumpa. Almaklumla, sorang di sabah, sorang lagi di semenanjung kan. Terpisah oleh Laut China Selatan. Tapi sekarang lagi jauh, peluang untuk dating, jumpa memang sangat jarang. Setahun sekali pun susah. Ya. Itu yang paling bagus buat masa neh. Kitorang tak perlu nak tambah dosa banyak-banyak. Hehe.  insyaAllah, kalau boleh tak mau tambah dosa banyak-banyak.so, berjauhan dengan cara neh sangat baguss...mintak maaf pada yang terasa. Tapi neh pendapat saya laa..

    Mungkin Allah temukan saya dengan orang yang mempunyai kerjaya sebegini untuk memupuk diri saya agar menjadi *wanita yang lebih berdikari. Erk, wanita? Okehla..tukar ayat tuh pada gadiss...heee.. ya, jadi gadis yang lebih berdikari.

    Heee... bila saya jeles , saya akan fikir, tak semua dapat rasa apa yang saya rasa. Saya dapat jadi single tapi tak available  untuk 6 bulan. Dalam 6 bulan tuh, saya dapat jimat belanja topup saya , dapat jimat letrik rumah saya, sebab sangat jarang charge henset. Lepas tuh, part paling best, kitorang tak gaduh. Jimat air liur tau ! kalau kitorang gaduh, 4 hari 4 malam pun tak habis.  Memangla ramai yang akan cakap, alah, rugila ada boipren pun, macam xdak boipren kann..takda guna ada boipren kalau hidup macam orang single.hee.. itu gunanya kitorang jauh, takmau tambah dosa lagi. Lagipun, nehla masanya kitorang cari cara untuk menyesuaikan diri dan memahami kerjaya masing-masing. Alhamdulillah, selama hubungan kitorang neh, saya faham sedikit sebanyak kerjaya encik kapal dan kerjaya saya sendiri.

   So, kesimpulannya, jika saya terasa jeles, saya akan fikirkan , renungkan kembali kelebihan yang saya dapat hasil daripada pilihan saya neh. sebenarnya, saya tak rugi banyak pun . tapi lebih untung dalam mana- mana aspek. insyaAllah.  Bila saya renungkan kembali, saya tak akan jeles lagi, tapi terus senyum sebab saya tau saya ada lagi banyak kelebihan. Ini cara saya terima keadaan saya secara POSITIF. Hee..

   Okehla. Dah banyak mengarut, malam pulak makin sejuk, katil pun dah seru-seru nama saya. Eh, lagi satu, encik kapal saya, jangan risau sebab saya neh kuat. Saya boleh terima keadaan kita dan lagi best, saya ada geng yang boleh kongsi masalah neh. hehe. saya akan tunggu awak okeh ! okeh babai ! 

You Might Also Like

0 comments