lepas farewell party, ada lagi GALA NIGHT pulak !

4:22 PM

Assalamualaikum !
Minggu lalu baru lepas farewell party kitorang kan..then, minggu neh pulak ada lagi MALAM GALA...
Kali neh, kitorang kena pakai baju tradisi..err...maksudnya ikut etnik yang ada di SABAH nehlaa...
Memandangkan saya neh berbangsa SUNGAI , supposed to wear baju suku saya la kann..tapi bangsa saya Cuma pada nama setakat neh..sebab saya langsung tak pandai berkomunikasi dengan bahasa tuh. Bukan saya takmau belajar. Tapi ayah saya SUNGAI, mak saya MELAYU..er..lagipun , bahasa komunikasi kitorang di rumah adalaha bahasa melayu, sebab mak saya CIKGU BAHASA MELAYU! Haruslah cakap dalam bahasa melayu kannn...
Eh, tersimpang sudah ceritanya..hehe..okeh, berbalik dengan cerita tadi..GALA NIGHT tuh, kitorang kena pakai baju ikut etnik..tapi memandangkan masa sudah singkat, then saya takdapat pakai baju ikut etnik tuh..tapi setakat neh taktau lagi laa...
Tapi berkemungkinan malam tuh ramai yang akan pakai baju daripada suku yang besar seperti suku dusun, kadazan, bajau, etc la...so, tunggu entry saya lepas neh la kalau sempat ambik gambar kitorang neh pakai baju etnik kitorang okeh ! 

You Might Also Like

0 comments