penat menanti, tapi akhirnya dia bukan untukku .

11:18 PM

assalamualaikum..
okeh, orang malas study neh nak update belog..keh3..
okeh..tajuk dya memang yang tuh laa..takpayah pikir salah tajuk atau apa punnn
hari neh nak cakap pasal benda neh.
ada tak orang yang pernah lalui situasi macam neh?
dah penat berkorban, penat menanti, last-last kena dump macam tuh ja??
well, orang akan kata, "jodoh kitorang sampai tuh ja"
yes, maybe JODOH sampai disitu sahaja..kalau itu la penyebabnya, saya takkan mempersoalkan kenapa hubungan tuh boleh putus disitu sahaja.
tapi, pernah tak korang kena dump sebab orang ketiga??
pernah tak?? maybe ada yang pernah , dan maybe ada yang tak pernah. ikut situasi masing-masinglah kan..
yang pernah, mesti tertanya- tanya kan? kenapa buat macam tuh? kenapa tak berterus terang? kenapa perlu menipu?kenapa? kenapa?kenapa?!
hah.. yes, orang akan tertanya- tanya sebab-sebab partner dya dump dya. dan hal neh terjadi dengan sorang kawan saya. well, bukan nak menyibuk, tapi cuba fikirkan kalau kita berada di tempat dya. apa perasaan kita ?
mungkin akan lebih teruk dari orang yang betul- betul merasakan benda tuh kan??
situasi kawan saya macam neh :
# dya bercinta dengan dengan sorang laki neh, dah dekat 2 tahun, pernah merasa ditinggalkan sebab kerja,(practical masa tuh)
but, still boleh tunggu lagi even 6 bulan jarang contact kan..lepas tuh , selesai 2 tahun, tuptup dengar lelaki tuh ada orang lain yang dimentionkan cuma KAWAN.. KAWAN yang muncul setelah waktu getir habis dilalui oleh si penanti dengan lelaki tersebut. KAWAN yang muncul bila hari bahagia yang sepatutnya dirasai oleh si penanti hancur berkecai macam tuh saja. 
tapi lepas tuh, KAWAN tuh terangkat menjadi KEKASIH pulak.so, mana hak penanti yang setia tuh?
mungkin saya tidak berhak menceritakan benda neh, tapi ini cuma ketidakpuasan hati . yes, belum dengar dari pihak yang sebelah lagi, itu jugak tidak adil. mungkin tidak adil.mungkin. 
okeh. takmau ulas panjang-panjang lagi...cuma tertanya-tanya kenapa benda macam neh boleh  jadi..pelik...kepada kawan saya yang terluka sebab orang tuh, sabar ya, karma itu wujud. 
p/s : kejadian nh bukan saya yang rasa, saya masih menanti encik kapal saya di SERI ANGKASA tuh..((:


You Might Also Like

0 comments