kawan

happy birthday mother -to-be !

2:37 AM


Assalamualaikum

  Hari neh hari lahir kawan rapat saya dari kecik lagi. Hari neh jugak, umur dya dah mencecah 22 tahun. Happy birthday Jumiati ! may Allah bless your day and your marriage till jannah.
Oh, kawan saya neh dah kawen. Kawen awal lagi dari saya dan sorang kawan baik kami. Kalau ikut umur, saya paling awal lahir la. Dalam bulan februari  saya lahir. Lepas tuh, kawan baik saya sorang lagi bulan mac, then baru dya neh.  bulan ogos. Dan dia dah kawen lagi awal dari kitorang. Dah lebih setahun kawen, sekarang tinggal menanti kehadiran cahaya mata yang pertama.

  Alhamdulillah. Dah sampai jodohnya dulu dari kitorang.
Kawan saya neh, saya kenal masa baru mengenal apa itu persahabatan. Dulu, saya dan dia tinggal di satu perumahan. Masa tuh, kitorang Cuma mampu sewa flat. Tapi okehla. Rumah kitorang taklah jauh sangat sesame sendiri.

  Rindu dengan zaman kanak-kanak dulu.hehe. dulu, saya pernah escape sekolah dengan dia neh. lepas tuh, mak ayah dya ajak pulak pegi Bandar. Hee..baju pinjam baju dia la. Dulu saiz kitorang sama. Keding pun sama.hehe. Cuma sekarang neh saya agak ‘sihat’ sedikit laa.. dia? Masih keding jugak. Genetik macam tu kan.haha.

  Masa kitorang naik darjah satu, kitorang dalam kelas yang sama kalau tak silap. Then, pernah satu hari tu, kitorang singgah pegi kenduri dekat rumah cikgu perempuan kitorang. Orang buat kenduri, kami pun sibuk jugak.  Makan free punya pasal la neh. masa tuh, orang baca doa, kitorang pun aminkan. Dah la pakai baju yang ada skirt pendek masa tuh. Haha. Tapi, yang saya paling ingat masa tuh, orang baca doa makan, lepas kitorang aminkan, ada lagi siap sambung, ‘makan’.heee.. lepas dari kenduri tuh, kitorang sama-sama balik rumah.

  Masa kitorang balik tuh, dah nampak mak-mak kitorang tunggu kat tangga paling depan. Yang kami neh pulak, jalan dengan rileks nya pegi perumahan. Adoii. Mak kitorang dulu risau kitorang kena culik . ya la. Kitorang sepatutnya dah sampai rumah pukul 5 lebih, tapi pukul 6 petang pun, kitorang tak balik lagi. Mak mana yang tak risau kan.

  Tapi lepas kitorang balik tuh, memang taik telinga cair la. Kena marah kawkaw sebab tak balik terus lepas dari sekolah. Rasanya, itulah kali pertama dan kali terakhir kami balik lewat dari sepatutnyaa.

  So now, umur kami masing-masing dah 22 tahun, dan, dia dah berkeluarga. Selamat hari lahir kawan. and now you waiting for your first baby to be born on this oct . happy birthday mother-to-be! I love our friendship and hope it will last till jannah. Amin.

You Might Also Like

0 comments