39 hari menuju bahagia

6:04 PM

Assalamualaikum readers!
Baru sempat mengupdate bagai hari ni. Itu pun sebab terfikir dah lama tak 'curhat' dalam belog ni uolls!

Okey, sebenarnya tak banyak nak cakap. Cuma nak bagitau, tinggal 39 hari lagi menuju bahagia kononnya. Haha!
Kalau bulan- bulan lepas, rasa macam bertahun lagi nak kahwin. Tapi bila encik tunang mula bertapak di darat ni, baru teringat semua benda tak siap lagi. Dengan tempahan baju nikahnya, dengan bridalnya, dengan cateringnya. Dan segala- galanya., bab doorgift lagi lah. Langsung tak order lagi. Yang siap cuma kad jemputan kahwin. So, mari kita cer sikit pasal kad jemputan kahwin dan lain- lain yang saya nak kongsi  uolls!


1. Kad kahwin

saya tak banyak survey, sebab malas dan takda siap pun nak tolong survey kan. Kalau ada pun, tak berkenan. Nak jugak design sendiri bagai. Kononnya terasa macam vip la konon. Padahal sama saja. Kad tu 90% tetamu akan buang jugak. But still, i need my own design on the wedding card. (padahal idea curi dari kad kawin orang lain jugak.
 
      Oh ya, saya pilih untuk deal dengan kad kahwin lestari.sebab, macam yang saya cakap, malas nak survey banyak- banyak. Lagipun kalau saya memang duduk di selangor tu, senang jugakla nak pergi survey setiap kali hari cuti. Masalahnya saya ni ha masih bekerja di bumi sabah kesayangan ni. So, tak dapat nak buat semua macam yang dirancang.

        kalau nak cakap pasal harga, memang a bit costly lah. Tapi saya puas hati. Dengan staff dia yang tabah melayan kehendak pelanggan ni.masa pilih design dan warna kad hari tu, mau dekat 10 kali jugak tukar warna dan design. Rasanya, bukanlah saya ni mengada macam mak jemah . Cuma cerewet sikit pasal warna dan sebab terlalu ramai mata yang melihat warna tu.

         Oh ya, saya dan encik tunang gabungkan kad jemputan kitorang. So, ada dua warna tema dalam 1 kad. Dengan mak dan adik beradik lagi tak sehaluan. Sorang kata cantik, sorang kata tak. Dengan pihak lelaki pun masa tu tak tau nak pilih warna apa lagi. Nak suruh encik tunang yang pilihkan. Memang haru jugak masa tu. Sebab saya tempah 3 minggu sebelum hari raya. Dan dalam tempoh 3 minggu tu, kami bertukar warna dan design bagai. Rasa menangis dalam hati uolls. Tapi, lepas saya dan encik tunang sendiri yang bincang baik- baik, kitorang pun setuju dengan warna pilhan masing2. Dan alhamdulillah, kad sempat siap 2-3 hari sebelum hari raya. Nasib baik sempat uolls. Sebab masa tu dah fikir nak edarkan kad pada sedara mara yang jauh di waktu hari raya.  Btw, thank you kad lestari sebab realisasikan kad impian saya. Haha. Macam poyo betul lah. 


2. Katering. 

   Part ni cuma sedikit saja yang tak settle. Tinggal nak tengok tapak majlis dan bayar ansuran terakhir sebelum majlis. Cuma kat sini, warna tema tu tak bincang lagi. Tunggu saya balik minggu depan na baru bincang.

3. Bridal

    Ini yang masalah ni. Bulan Jun aritu saya sempat balik sekejap sebab nak jumpa pihak bridal sebab nak fitting baju kononnya. Tapi masa fitting tu, baju takde yang muat. Memang rasa down sangat masa tu. Sekarang pun rasa down jugak. Sebab masih tak berdiet. Tak sedari diri langsung yang diri tu gemuk. *crying inside*. Harap nanti adalah baju plus size untuk saya ye. *sambil tangan menadah tangan berdoa*



eh eh,, okeylah., nanti lah saya masukkan gambar ye., sekarang nak siapkan kerja yang bertimbun sebelum mula bercuti dalam sebulan lagi. hehe. till the, bye!

You Might Also Like

0 comments