ALL IS WELL

1:26 PM

Assalamualaikum w.b.t readers!


           Hari ini baru berkesempatan nak mengupdate sedikit ceritera dalam belog ni. Itu pun sibuk yang teramat disebabkan seorang staf  dalam klinik dapat  pindah ke kampong halaman dan makanya sesi 'handover' bermula antara kami. Dan sekarang ni, saya menanggung kerja yang rasanya, ada di antaranya bukanlah dalam bidang kerja kami. Tapi, sebagai kuli, kena juga laksanakan kerja tu kan. Jangan tidak- tidak ! 


          Okeh, cukup sampai disitu cerita tentang kerja. Kelmarin, 21 feb, encik tunang dan pun selamat sign on Mv Seri Balhaf. Seminggu sebelum dia decide nak naik kapal ni, memang hari - hari dia call dan tanya if keputusan dia ni tepat atau tak . Maklumlah, pertama kali dalam karier dia sign on Seri B ni. Selalu kapal pun, dia akan dapat kapal jalan fixed route. Bintulu –Japan etc,.jadi, banyak juga dia mengadu dengan saya pasal pertama kali nak sign on kapal ni. Dan kapal ni pun selalu jalan jauh jugak katanya. Takut tak sempat nak sign off untuk majlis kahwin kitorang pulak nanti. Tapi itu katanya dan andaian dia sendiri. Lepas dah selidik, dia dapat info which is selalunya onsigner kapal ni akan sign off sebelum cukup 6 bulan. Alhamdulillah, dah tak perlu nak pening fikir nak buat surat minta release awal sebab nak kahwin nanti. Dan encik tunang pun, confirm lah rasa happy jugak, sebab sign off nanti dah boleh kahwin! Yuhuuu!!! Dan saya pula gembira sebab encik tunang cakap, kapal tu ada kemudahan wifi. Alhamdulillah, ini kali pertama dia dapat naik kapal yang ada kemudahan tersebut. Rasanya, mesti hari- hari whatsapp la kerjanya kalau dia free. Hehe. Tapi itu sebenarnya tak pasti lagi jika dapat guna kalau di tengah laut lagi. Saya pun tak tanya lagi dengan akak – akak senior dalam PGK tu. Maklumlah, teramatlah sibuk si Misi Nurul ni sampaikan nak tanya hal kecil macam tu pun tak sempat lagi. Haha.ok fine. Itu merepek sikit.  



          Dan seterusnya cerita persiapan kahwin. Rasanya dalam persiapan kahwin ni, saya baru dapat book untuk catering sahaja. Yang lain- lain, saya belum book lagi, untuk photographer dan videographer, pun saya dah survey, tapi saya masih tak buat keputusan lagi nak ambik photographer dan videographer yang mana. Tunggu kalau dan buat payment, saya akan update dalam belog ni secepat mungkin. Eh,sebenarnya untuk baju nikah pun, saya dah tempah tailor sorang ni. Siap tempah untuk baju nikah lelaki dan perempuan terus. Senang untuk saya dan encik tunang nanti. Tak payah nak pening- pening nak fikir samada warna baju tu sepadan atau tak. Encik tunang siap dah ukur badan lagi kat tailor tu. Tinggal saya lagi yang belum ukur. Ingat nanti nak ukur dalam bulan Jun ni. Harap masa tu dah kurus sikit lah yee. Harap- haraplah.......  sekarang ni, saya masih lagi mensurvey untuk pelamin , mekap, dan doorgift. Rasanya disebabkan majlis di sebelah saya nanti teramatlah ringkas,tak perlu kot nak fikir banyak. Haha. Alasan betul!  Syukur, mak dan adik beradik saya banyak membantu untuk jayakan majlis perkahwinan ni which is, ini majlis perkahwinan pertama dalam keluarga kecil kami. Harapnya, majlis tersebut berjalan dengan lancarlah hendaknya.. eh, lama lagi majlis tu sebenarnya. Takpe, kayuh perlahan- lahan. insyaAllah , all is well.



You Might Also Like

0 comments