e-day preparation : lagi 3 bulan

6:10 PM

Assalamualaikum dearies!

Lama betul tak update cerita persediaan e-day saya dalam belog ni.  Padahal memang tak update banyak pasal e-day preparation di dunia realiti ni ha.

      Pertama, buka balik cerita pasal pencarian homestay saya bagi melangsungkan e-day saya nanti. Fyi, kali ni saya dah tak perlu pening fikirkan tempat untuk melangsungkan majlis tu memandangkan mak saya dah dapat tempat yang sesuai. Alhamdulillah. Tak perlu risau pasal satu hal. Kurang satu beban. Keh3..

     Kedua, saya sekarang dalam fasa menyediakan perhiasan untuk digunakan pada e-day saya tu. Semangat men'diy' tu tinggi sangat. Jadi mak saya pun ikutkan saja lah kemahuan anak dia ni. Hik3,.
Buat masa sekarang saya dah gigih siapkan hand bouquet saya. Dan sekarang saya tengah gigih siapkan bunga untuk mini pelamin saya tu. Tak payah nak gigih sewa bridal atau mini pelamin. Deco sendiri lebih puas hati. Bakal mak mertua pun mesti kagum dengan kebolehan bakal menantu dia ni. Haha. Okeh. Gurau saja. Cerita hand bouquet saya tu boleh klik sini .

     Ketiga, saya masih tak hantar kain saya ke tailor sebab masih konfius dengan design baju yang saya inginkan. Karang kalau dah malas nak pening-pening, mintak buat baju kurung pun jadi . Lagi tradisional katanya. Dahlah musim nak raya haji makin dekat kan. Tapi takpa, slow-slow. Majlis lama lagi. Bulan 12 kot. Kecikkan badan ni sikit dulu baru buat baju, hehe..

     Keempat, saya tak tau nak cakap apa lagi. Dah macam-macam hal saya fikirkan. Dengan hal kerja lagi, hal e-day lagi. Banyak sangat sampai terbawak- bawak dalam mimpi. Adoi. Apa pun, keep calm and plan my e-day slowly.

Dan, lagi 3 bulan pertunangan ni akan berlangsung, lagi 3 bulan jugak encik kapal tercinta sign off.sukanya sayaaa.. Hehehe..

Okehlah,. Dah puas mengarut, Assalamualaikum .


You Might Also Like

0 comments