kotakinabalu

travelog : ke kk kita!

8:27 PM

Assalamualaikum dearies!

     Disebabkan sibuk sedikit dengan kerja-kerja hakiki, maka terbiarlah sekejap belog ini ya. Hari ni saya tak nak hapdate dulu pasal persiapan e-day saya tu. Harini saya kongsi dulu ceritera Hari Raya Aidiladha saya tu.
  

 Okeh, tahun ni boleh dikatakan saya tak menyambut Hari Raya Aidiladha bersama keluarga sebaliknya saya berhari raya dengan 'housemate' saya pulak. Dan Hari Raya tahun ni kitorang menghabiskan cuti raya dengan berjalan ke Kota Kinabalu sahaja. Tahun ni, boleh dikatakan pertama kali saya ber'backpacking' bersama housemate saya ni. Tapi taklah backpacking sangat punnn.(*hehehe)
     

     Hari pertama kitorang ke Kota Kinabalu tu, perkara pertama yang terlintas selepas sampai di airport , adalah M.A.K.A.N ! (Patutlah tak kurus-kurus lagi aku ni .dushdushdush). So si puan housemate tu teringinlah makan macam-macam benda yang takda di Sandakan ni ha. ( nice to know: Sandakan cuma ada KFC, Oldtown, Secret Recipe, Pizza Hut, Big Apple, dan McD sahaja bagi kedai francais. Yang banyak adalah kedai makan minum Islam, mamak dan restoran cina daaan kedai seafood). So, si puan housemate ni kononnya merindui Sushi King.  Disebabkan kitorang masa tu menginap di hotel Cititel, jarak perjalanan ke CentrePoint yang ada Sushi King tu cuma 5 minit sahaja dengan berjalan kaki. Pendek cerita, keluar dari lobi hotel tu, lalu jalan belakang dia, jumpa jalan raya, melintas , dan sampai. Dekat kan?
    


    Masa masuk ke restoran tu, memang semua full house. Tapi disebabkan azam si puan housemate yang teringin sangat makan disitu, kami pun gagahlah berdiri selama 5-10 minit untuk tunggu sekiranya ada costumer yang siap makan. Masa tu, memang dalam hati berdoa cecepatlah supaya semua costumer habis makan. ( hehehe.*gelakjahat)

    Dapat sja seat, terus order memacam. Dan buat pertama kalinya sya tercium bau wasabi sebab si puan housemate beria kenakan saya. Baunya, takpayah cakaplah, menusuk hidung sampai ke kalbu! Lepas tu kitorang makan sambil tak hengat dunia. Menu tu tak perlu cerita lah kan! Lepas dah habis makan macam tu, kitorang jalan bersenam meronda mall sekejap, dan lepas tu kitorang kena ambik pulak kereta sewa disebabkan plan kitorang nak jalan kesana sini tu terlalu banyak. Kalau guna teksi, rasa macam membazir pulak masa tu. Lepas dapat kereta, kitorang balik ke hotel sebab masa tu dah mula hujan dan maghrib pun dah hampir. Bila dah masuk bilik, terus landing atas katil dengan bahagianya. Hikhikhik . 


     Malam hari pertama tu a.k.a. malam raya, sempat lagi kami ke pasar Filipina di belakang Centre point tu. Si puan housemate teringin belikan oleh-oleh untuk keluarga mertua beliau. Disebabkan masa tu malam raya, dah banyak kedai yang tutup melainkan dua kedai di bahagian depan pasar ni. Memang tak puas lah meronda pasar tu sebab hujan plus kedai banyak tutup. Sobs!  Lepas dah habis sesi membeli oleh-oleh, kitorang serbu pulak pasar malam dia. Memang kalau di KK ni, syurga makanan yang murah adalah disini. Malam tu, memang melantak lagilah. Bertambah berat sebab makan banyak. Lepas tu menyesal sebab seluar dah ketat masa tu. Dilema orang gemuk memang macam ni.  Eh eh, macam dah panjang sangat ni entry ni. So, bila saya ada masa, saya sambung dengan part kedua pulak ya! Assalamualaikum ! * sambung kerja balik !

p/s : gambar akan diupdate kemudian sebab sekarang tak sempat. okbai! 


You Might Also Like

0 comments