GIRLS DAY OUT

2:10 PM

Assalamualaikum dearies,

Alhamdulillah semalam dapat juga saya ber'girls day out' dengan le besties saya di zaman sekolah dulu, tapi ini bukanlah semua yang 'join' sekali. Tapi cuma separuh.(separuh pun dah tujuh orang, kalau semua datang, lagi lah ramai, kan!)
Okeh, sebelum 'mini reunion' ni kelmarin, memang baaanyak kekecohan terjadi la ya. Antaranya, saya dapat SAMAN pertama saya! Yeay ! (perli tak hengat). Saman ni pun disebabkan kawan saya sorang yang agak comel ni, boleh pulak dia telefon saya semasa saya sibuk menempuh jalan 'jammed' yang amat di hari sabtu ni. Dan saya yang agak comel ni pun sambut panggilan si kawan sorang ni dengan selambanya. Rupanya pakcik trafik dah di sebelah jalan dah sedia 'aim' si pesalah jalan raya ni ( saya lah tuuu). Memang nasib tak berapa baik kot hari tu. Tapi takpa, pengajaran. Orang kata, kalau tak kena batang hidung sendiri, memang tak fahamlah perasaan tu kan. Tapi lepas ni saya akan berhati- hati. Jadi pemandu berhemahlah katakan.
Back to main story, kelmarin, ya Allah, Tuhan sajalah yang tahu berapa jam menunggu mak-mak datin yang lain ni sampai. Dahlah mood saya terganggu sebab pakcik trafik tu, boleh pulak dorang lambat datang. Jantung dah dupdapdupdap menahan marah dah. Muka dah merah menahan kepanasan matahari duniawi. Janji mak datin semua tu, pukul 10 semua berkumpul depan mall. Tapi sorang pun takda lagi yang muncul termasuk saya. Nasib baik tak keluar dari rumah awal. Kalau awal, memang kenalah ayat pedas lagi beracun saya ni agaknya dorang semua tu. Dipendekkan cerita, kitorang semua berjumpa pukul 1 petang . Bayangkan, daripada janji pukul 10 pagi, semua muncul pukul 1 petang. Mak aih. Berpeluh tiak ni haa..( nasib baik pakai deodorant. Haha!) Lepas jumpa dorang semua, perasaan marah tu hilang pula tiba- tiba. Jadi gembira dan overexcited pula lepas jumpa dorang semua. Maklumlah, untuk tahun 2014 ni, ini kali pertama saya bertemu semula dengan dorang ni. Untuk tahun 2013, tak ingatlah ya bila kali terakhir jumpa mak- mak datin ni semua.
So, since semua dah berkumpul memeriahkan kedai makan yang tak seberapa kuat kipas di atas kami tu, kami pun bergosip sakan la sampai tak hengat . Alih- alih dah pukul 2 petang, lepas tu kitorang gerak masuk ke dalam mall tu. Walaupun dalam mall tu langsung tak ada apa- apa yang menarik, so kitorang cuma tumpang air conditioner mall tu lah.
Then, dalam mall tu ada event kempen cegah jenayah dan kem kesihatan sekali. Jadi disebabkan kitorang ni tak ada perancangan yang istimewa pun, kami pun berlegar- legarlah sambil cuci- cuci mata sikit. Kebetulan ada kempen derma darah masa tu, so kami bertujuh pun menjalankan khidmat masyarakat la kan. Kononnya menderma darahlah. Daripada 7 orang, 5 orang mengisi borang tapi cuma 2 orang yang lepas semua ujian. Saya termasuk dalam 3 orang yang tak lepas tu lah. Saya cuma sangkut dalam Hb check tu saja. Hb tak cukup ! Dugaan betul. Padahal sebelum ni pernah juga menderma, lepas juga tapi mungkin sebab 2-3 hari kebelakangan ni asyik makan mi maggi saja sebab malas masak kan, jadi Hb pun jadi rendah juga. Cara hidup tak sihat langsung!
Okeh, selepas settle semua aktiviti menderma darah, kami sekali lagi mencuci mata. Alah, window shopping kononnya. Lepas dah bosan 2-3 kali pusing, baru kami ke destinasi lain lagi. Sebab main bowling ramai tak larat, jadi kami singgah la ke karaoke box, disingkatkan lagi, KBOX. Bukan KPOP ya..
Haa, masa ni lah yang mengarut sedikit. Sebabkan kami bertujuh, kami pun tempahlah 2 bilik untuk 1 jam, takut ada yang tak sempat menyumbangkan lagu kononnya. Bila masuk bilik karaoke tu, mulalah mensumbangkan lagu. Memang lagu pun entah apa- apa. Dari lagu melayu ke inggeris, dari hindi ke korea, semua kitorang belasah. Biar suara tak sampai, yang penting puas hati. (walaupun masa mula- mula masuk bilik tu langsung tak tau nak cari list lagu macam mana. ) selepas sejam menghabiskan suara yang comel loteh semua tu, kitorang pun mula bergerak balik. Masa nilah kawan yang berkereta jadi harapan, ye dak. Bagi kawan yang sama jalan, memang kawan saya yang sorang tu hantarkan. Saya pulak cuma perlu hantar sorang kawan memandangkan cuma kami berdua yang sama haluan.
  rasanya sampai disini sahaja coretan kali ni. nak menaip panjang-panjang ni memang dah kena kurangkan sedikit sebab komitmen masa bekerja kan. Nantilah kalau ada lagi kenangan yang ingin disimpan di dalam blog ini, saya terus menambah entry. kalau takda lagi, tunggulah sampai ada. till then, goodbye. annyeong. haha.

Wassalam.

compilation from mine 

bersama datin Aisah

berbaris mengisi borang derma darah 

yang ni banyak betul editnya. putih melepak semua yaa..







You Might Also Like

0 comments