tak semuanya kekal...

9:31 PM


assalamualaikum !
tak semua kekal di dunia neh kan? yang hidup pasti mati...tapi yang dah mati takkan hidup semula...betul kan??hehe...okeh...sekarang just nak kupaskupas limau tajuk di atas la ya...
kawan pun, tak semua kekal...let's say la, kita bagi situasi

#1.  kita kawan sampai mati.
- pernah dengar ayat neh??saya pernah dengar..dari zaman budakbudak dulu sampai dah besar debab macam neh...kawan baik susah nak cari kan? bila dah dapat, kena fikirkan cara nak kekalkan lagi kan?? zaman kecikkecik dulu saya ada 2 orang kawan terbaik ! just 2, then , bila dah besar sikit, bilangan dya dah bertambah, lets say , 5 orang..tapi dalam 5 orang tuh mungkin yang lama dah takda dalam list...kan dah tak kekal tuh..itu yang saya nak bagitau..sekarang neh, zaman saya belajar di kolej pulak, ada 8 orang kawan baik..yang terbaik la...tapi tak sampai 3 tahun study, jumlah tuh mungkin kurang and now kembali ke basics....

#2. saya sayang mak ayah saya sampai mati.
- haa..phrase neh lagi banyak dengar kan??masa kecikkecik dulu, bukan main peluk cium mak abah and say,  
"mama, babah, sayang korang tau ! nak tinggal dengan korang sampai tua...heheh.."
 masa tuh senyum comel je kan??mungkin dah baca statement neh, orang akan cakap 
" ah, tu dulu, masa budakbudak, takbanyak pikir lagi, pikiran tak matang lagi kot,"

 dah tuh, sekarang dah matang, takkan lagi tak boleh fikir kan?? sepatutnya, kita lagi boleh fikir, 

" eh, mak ayah aku dah tua, aku still nak tinggal dengan depa, nak jaga makan pakai depa, macam depa jaga aku masa kecikkecik dulu...," 
but, kita sering dengar kisah orang tua kena tinggalkan oleh anakanak kan? tak pun, anak dah jadi majikan, makbapak jadi pekerja...mustahil korang tak penah dengar kan??so, mana lafaz sayang mak abah sampai mati tuh??kan dah tak kekal...hehe...

#3. nak kekal dengan awak sampai mati sayang !
-okeh..part neh, mungkin sangat selalu kita dengar...
"baby, i LOVE u tau...I nak kita kekal selamanya tau..," 
haa..penah dengar tak???maybe tuh masa tengah bahagia kan...so bila dah clash terus nafikan bendabenda macam tuh..
''sorry, I tak penah janji dengan U tau, err..U yang janji dengan I,"

kalau setakat yang macam tuh takpa lagi..yang kes gadoh besar neh, lagi teruk kan?? okeh, yang lain pandai fikir sendiri...
yang keempat dan seterusnya, kena fikir sendiri la...dah penat dah karang panjangpanjang neh...
tapi , hanya ada satu yang kekal, janji ALLAH itu pasti...so, kejar cinta Allah dan nikmati janji yang ditunaikan Allah kelak...
p/s : buat chenta hati saya tuh, saya sayangkan awak..awak tahu betapa saya sayangkan awak kan? so, wish our relationship kekal okeh..insyaAllah, Allah akan makbulkan doa hamba yang ikhlas...so, lets pray okeh...
 okeh..dah siap mencarut...bai !

You Might Also Like

0 comments