kamu

pasangan ai tak perfect pun

11:40 PM


Assalamualaikum..
Apa sebenarnya yang korang harap dari pasangan korang?
Sentiasa ada di sisi korang selama- lamanya??
Ataupun korang hendakkan pasangan korang menjadi pasangan paling perfect dalam dunia neh?
Sorry to say this, harapan dan realiti tidak sama..tidak semua yang kita harapkan tuh kita akan dapat kan !
Sama jugak macam ai...bukan semua yang ai harapkan daripada pasangan ai neh ai akan dapat.
Tapi itu bukan point utama malam neh..
Pasangan korang macam mana?
Baik?
Trustworthy?
Setia?
Alhamdulillah kalau korang dapat pasangan yang baikbaik...itu kira pakej yang terbaik buat korang..
Ai bukan nak jatuhkan sesiapa, juga bukan untuk jatuhkan diri dan pasangan ai sendiri.. tapi ai nak share cara kitorang kembangkan hubungan kitorang neh.. bukan nak ajar sesiapa untuk ikut apa yang kitorang dah buat, tapi yang mana baik, jadikan teladan, yang mana buruk tuh, jadikan sempadan.

Okeh..honestly, pasangan ai bukanla pasangan yang PERFECT, tapi ai bersyukur ai dapat dya. Maybe dya takda rupa bagi pandangan orang lain, tapi cukuplah dya manis sentiasa di mata ai. Itu yang penting. Lagi, mungkin dya takla se-berada mana pun, duit tuh cuma cukupcukup makanla kan. Setakat nak belanja diri sendiri tuh boleh la.. Alah, buatpa nak belanja ai? Ai ada duit sendiri, buatpa nak mintak kat dya? Ai kalau dah takdak duit a.k.a. sengkek sangat, ai lebih rela mintak dari makbapak ai okeh..ai takkan mintak duit dya walaupun dya dah bagi kebenaran ambik ja duit tuh dari akaun dya bilabila masa. Ok, FYI, akaun dya ai tau dan sama jugak macam ai. Ai nak ambik duit dya bilabila masa pun boleh. Tak payah mintak kebenaran dya pun boleh.. tapi itu bukan teras dalam perhubungan. MONEY IS NOT EVERYTHING kan !
Okeh. Pasangan ai neh jugak memang kuat cemburu dan selalu alert apa yang ai dah, akan dan sedang lakukan..maybe bagi sesetengah orang, korang akan kata itu sangatlah MENGONGKONG bukan? Tak kisah pandangan orang lain, yang penting hati dan jiwa tahu apa yang sedang berlaku . kalau ai kata, dya buat semua tuh sebab dya nak ai neh jadik pendamping hidup dunia dan akhirat dya, korang akan kata “alah, belum kawen lagik tuh, dah kongkong kawkaw. Takbleh nak buat tuh, takbleh nak buat neh. Semua u buat pun kena report kat dya.. u tahan dya buat macam tuh?” mungkin orang akan persoalkan macam tuh. But diri sendiri tahu yang terbaik bukan ! so, ai selesa bila dya care dengan ai cara macam tuh..itu lebih baik daripada orang yang tak care langsung kan ! dan lagi, insyaAllah, sekiranya Allah mengizinkan, ai akan terus di samping dya dunia dan akhirat..
Lagi satu pasal partner ai yang buatkan ai rasa TERHARU sangat yang teramat... dya akan tetap akan bela dan menangkan ai walaupun apa yang ai penah buat tuh salah. Takpenah nak persoalkan kesalahan ai..erm, maksud ai bukanla dya nak menangkan ain eh bulatbulat. Contohnya, kalau orang lain ada bagitau kat dya yang ai neh KURANG baik, nakal, buat macammacam, but, dya still akan pertahankan ai . dya akan pertahankan ai terus menerus..ai tak harapkan dya buat ai macam tuh, ai jugak takpaksa dya buat ai macam tuh..
Ai penah tanya kenapa dya nak pertahankan ai sedangkan apa yang orang cakap tuh ada betulnya jugak?? Then dya akan cakap,
dorang semua taktau dan tak kenal U . ai kenal U dan kalau ai tak pertahankan U, apa gunanya ai neh jadik partner U ?
See?? Dya takpenah menangkan orang lain selain  ai.. bagi ai , bila dya buat macam tuh pun, dah SANGAT SEMPURNA di mata ia..ai tak perlukan seorang lelaki yang HENSEM, BERADA, DAN SELALU SENTIASA DI SISI.. cukuplah dya percayakan ai dan sentiasa pertahankan ai dari segala tohmahan. Itu kira dah lebih dari yang sepatutnya. Sebab tuh ai sayangkan dya dan teramat perlukan dya dalam hidup ai neh.. dan lagi satu benda yang ai hampir terlupa, kitorang bukanla partner yang bercinta jarak yang dekat. tapi jauh.. ai belah Sabah neh, dya pulak belah pantai timur tuh..jauh kan? tapi tak penah pun jejaskan hubungan kitorang. tapi pantai timur tuh kira dekat lagi la kan..karang dah start kerja lagik jauh jarak cinta kitorang. tapi takdak kesan apa pun sebenarnya..yang penting ai setia dan dya setia pun dah cukup. apa yang ai boleh cakap lagik neh, semua tuh bergantung dari diri seseorang la..ada yang kata CINTAJARAKJAUH neh punca curang..tapi yang dekatdekat pun boleh curang jugak kan? so, jawapan ai bagi situasi tuh pulak, TEPUK DADA, TANYA MINDA... apaapa pun, niat yang penting..okeh..dah penat taiptaip..gudnyte ! dan selamat berpuasa !

You Might Also Like

0 comments