challenge

day 9 : 10 ways to win my heart

7:18 PM


assalamualaikum ! meh sambung challenge yang seterusnya okeh !
day 9 : how to win my heart ??

okeh..sebenarnya simple okeh...tapi, kalau orang lain yang buat, tak sure lagi Berjaya atau tidak ..ehehe...so far, Cuma encik chenta yang berjaya buat kita pilih dya..(haha..mengada !)

1. pandai amik hati : okeh..neh part yang paling penting...encik chenta tersangatla pandai amik hati kita...eh! lupa pulak ! dya memang dah ada hati kita..sekarang neh hati dia pulak kan kita ...(hehehe...)

2. Serius dalam Relationship : rasanya semua wanita inginkan macam neh kan ! (ehem..wanita ??ops! saya gadis lagik..) tipu la sapa yang takmau serius dalam hubungan...maksud kita, pegi kenalkan kita dengan keluarga dia, then, jumpa keluarga kita nak mintak izin..semua tuh benda tipikal bukan?? So far, hanya seorang yang buat macam tuh (encik chenta la...) dia pegi bawak kita pegi jumpa ahli keluarga dya..memang nebes tuh tak bleh elak la kan ! nebes sampai gugur jantung pun ada jugak !  tapi, since our parents dah tau yang kita serius, hubungan lagi terjaga kan ! tak percaya, pegi tanya sifu2 yang lain...

3. tolak ansur : tak semestinya kita kena dya kena jaga hati kita,..tapi kita jugak perlu jaga hati dya kan ! masing2 ada perasaan kan ! so, tolak ansur itu penting !

4. menjaga solat : okeh..encik chenta saya tersangatla baik okeh...masa bendera merah pun, dya pegi sibuk2 suh kita semayang..okeh tipu...haha..sebenarnya dia kan selalu tanya pasal solat kita...dah solat ke belum..kalau belum pegi solat dulu, karang sambung calling lagi...macam tuh la selalu...bukan nak kata kita ikut cakap dya sebab takut kat dya tau...tapi, bila fikirkan balik, memang macam tuh la yang kita nak kan ! yang boleh jadi imam kita selain jadi navigator dalam hidup...ehehe...

5.  boleh bawak bergurau : neh pun penting jugak la...so far, encik chenta pandai bawak bergurau...sekarang kitorang macam lebih rapat bila kita buat macam neh...jiwa2 jugak tapi selalu gurau2 okeh...hari2 pun calling buat masa sekarang neh kan ! kena luahkan selalu rasa sayang n rindu tuh walaupun dalam nada bergurau...ehehe..

6. boleh nyanyikan lagu bedtime song...: sapa terer part2 macam neh???boipren saya ! ehehe...setiap malam dya kena nyanyikan saya lagu2 kegemaran saya sampaila kita tido okeh..kesian kan?? Tapi itu yang istimewanya ...kan macam neh lagi rapat silaturrahim??wahaa...betol..tak pecaya???sila cuba dengan encik chenta masing2 okeh !

7. mengalah : okeh..kita memang taksuka kalah ! so, encik chenta selalu menangkan kita okeh..hahaha...walaupun benda tuh salah, dia akan cakap, “okehla..kamu menang dear...tapi ingat tau, benda yang betul tuh macam neh, macam tuh..blablabla....” ehehe...walaupun dya taksuka nak kalah kan , tapi dya kena mengalah jugak dengan kita...sayang awek kan  ! sebab tuh saya sayang dya lebih lagi ! selalu menangkan kita TAPI tetap betulkan kesalahan...macam tuh la baru gentleman kan?!

8. selalu bagi coklat : yang neh, kita tak berani jamin okeh...coklat bukan segalanya..so, kalau sesapa yang takdapat coklat tuh,tak bererti chenta hati taksayang kan ! ekceli, chenta hati kita pun jarang bagi coklat jugak..disebabkan kitorang memang sama2 gilakan coklat neh, maka selalula kitorang gadoh pasal coklat...tapi bukan gadoh tarik2 rambut ke hapa kan ! Cuma gadoh2 mulut la yang lebey kan ! pastuh, bila kita merajuk, baru dia sibuk2 nak pujuk segala...ahaha...

9 . selalu buat kejutan : okeh...sapa yang tak sukakan kejutan dari yang tersayang sila angkat tangan !!!Okeh , boleh turunkan tangan sekarang...haha..lelaki yang suka bagi surprise neh memang romantik gila babeng la kan ! encik chenta kita penah bagi surprise masa befday kita tau ! walaupun dia jauh masa tuh, tapi at least effort dya ada...befday kita februari tuh, dya siap mintak tolong dengan bff kita jayakan rancangan tuh..walaupun apa yang dirancang tak semuanya menjadi kan, tapi kita nampak keikhlasan dya kan ! tapi suh bff kita pegi belikan kek n sediakan 3 kuntum bunga lily putih fevret kita okeh ! BUNGA LILY ! memang fevret gila babeng la.. rasanya semua mesty tau maksud 3 kuntum bunga tuh kan ! I LOVE YOU ! ahaha..semua pun boleh agak ..tapi, masa tuh, florist dah tutup , then, cik bff kita tak sempat belikan bunga tuh, so, malam tuh Cuma ada kek hasil surprise dya la kan...but, still fantastic ! sebab tak jangka dya akan buat macam tuh...

10 . LAST ! hmmm..apa lagi ea???okeh...selalu contact kita : neh kita letak kat last sekali sebab dengan status sebagai chenta hati sang pelaut neh, tak bley jamin hari2 kena calling kan ! kalau la masa tuh dya dah kat kapal kan, macam mana nak calling hari2??so, sebab tuh neh yang last sekali...geng2 CHSP yang lain pun tau, risiko bercinta dengan orang kapal neh, memang macam tuh..rindu2an tuh memang wajib..but, sekarang dah moden okeh ! setiap hari mesty ada emel dari encik chenta..buat masa sekarang neh, takdak emel lagi nak terima, sebab dya tengah habiskan final year dya dekat ALAM...(apa tuh?sila google )..so, hari2 perkara wajib ialah calling and texting..ehehe...rindu pulak tetiba dengan dya kan ! 

Okeh..dah pun siap challenge ari neh...ehehe..ok..selamat membaca dan selamat maju jaya kepada sesapa yang buat macam neh okeh !
Wassalam....

You Might Also Like

0 comments