kenapa perlu berdiet?

3:53 PM

Assalamualaikum dearies !


    Lama pulak tak update entry dalam blog ni. Ni semua sebab sibuk bekerjalah kononnyaa. Haha. Ok fine. Berbalik kepada tajuk di atas.


         Bagi korang, kenapa agaknya kalau nak dekat majlis ni baru nak berdiet ya? Bagi sesetengah orang, ada yang tak perlu berdiet pun sebab dah capai berat ideal. Tapi bagi orang yang kategori badan comel terutama macam saya ni. Agaknya wajib berdietlah kan.  Ni pun nasiblah dah lepas kategori obes tahap 1 tau. Kalau sebelum ni, sumpah rasa malu nak masukkan gambar dalam instagram, facebook bagai. Sebab rasa diri ni gendut,  sekarang ni dah kurang sikit. Tapi tu lah pandai turun naik jugak berat tu. Pantang makan benda sedap sikit, disitulah cik puan lemak tu beriya-iya menambahkan kaum dia.haish!.

 Dalam belog ni, saya perlu senaraikan sebab saya berdiet. Jadi saya tak lupa tujuan asal saya berdiet. 

1. Sebab nak bertunang! 
   
 Alasan dia senang je. Sebab takut baju tak muat. Dan takut diri ni nampak besar dari bakal mak mertua. Dan satu lagi, takut tak cantik dalam gambar! Haha. 

2. Jaga kesihatan 

 Cik puan lemak dalam badan saya ni sebenarnya dah lama bermaharajalela. Jadi rasanya dah masa cik puan lemak ni turun takhta. Ganti dengan adik otot pulak naik takhta. Haha. Insyaallah tercapai.

3. Dah bosan kena panggil 'akak'

Yang ni pun salah satu sebab saya kena diet. Kalau masa bekerja tu, ada jek yang senang hati panggil saya kakak . Padahal dorang lagi tua dari saya. ,kadang rasa macam nak kasi buku lima jek bila orang yang tua panggil kita kakak. Dushdush!  Ni semua sebab gemukla ni! sambil pukul lemak di perut

4. Tak mau makan hati kalau pegi shopping

Ha, yang ni ! Korang pernah tak makan hati kalau pegi shopping? Terutamanya pegi shopping pakaian. Kalau dah nampak baju cantik, mesti teringin nak cuba. Tapi bila kita bagitau yang kita nak cuba saiz sekian-sekian, jawapan dia. "maaflah akak. Saiz ** takde", ohemgeee. Memang makan hati berulam jantung lah masa tu kan. *facepalm*

    Rasanya tu saja sebab yang saya boleh kasi dalam entry ni. Yang pastinya, saya kena nampak kecik masa majlis nanti . So, diet tu kena ketat! 

Notakaki :   saya baru buat diet atkins. Ikut hari ni dah 4 hari. Dan total loss adalah sebanyak 3kg. Alhamdulillah. Tapi sebenarnya tak tahan godaan biskut kraker cicah dalam coffee mix tu. *drooling*. Makan hati lagi tengok kawan makan biskut tu dengan gembiranya...





You Might Also Like

0 comments